Sunday, January 1, 2012

Majlis Penyampaian Sumbangan Kepada Pelajar-Pelajar Cemerlang India SJK(T) di Beruas, Perak - 1 Jan 2012


Petang tadi jam 4ptg telah diadakan Majlis Penyampaian Sumbangan kepada Pelajar-Pelajar SJK(T) di Beruas. Pelajar-pelajar cemerlang ini mendapat 7A dalam peperiksaan UPSR yang lepas. Majlis ini adalah anjuran Pemuda MIC Beruas dan Pemuda MIC Perak.


Seramai 100 orang telah hadir dalam majlis ini. Antara yang hadir termasuk YBhg Dato' Manap, Ketua UMNO bahagian Beruas, Penyeleras Parlimen Beruas En. Yeow, Pengerusi MIC Bahagian Beruas, En. Narayan Samy, Tuan ASP Manivanan dari Balai Polis Manjung.

Sdra M. Veeran, Ketua Pemuda MIC Perak (tiga dari kanan) bersama Dato' Manap dalam penyampaian sumbangan kepada pelajar cemerlang

Turut hadir adalah Sdra M. Veeran (Ketua Pemuda MIC Perak), Sdra Ramachandran (Timbalan Ketua Pemuda MIC Perak) dan Sdra D. Thirumurugan (Ahli Majlis Tertinggi Pemuda MIC Kebangsaan).

Sebahagian dari pelajar cemerlang dalam peperiksaan UPSR 2011


Dalam majlis ini seramai 24 orang pelajar cemerlang telah diberi RM100 setiap orang. Ketua Pemuda MIC Perak, Sdra Veeran, turut menyumbangkan sebanyak RM50 kepada setiap orang pelajar cemerlang ini. Sumbangan ini diharap dapat menjadi pendorong kepada pelajar-pelajar ini agar menjadi pelajar lebih cemerlang di masa akan datang.

Dalam ucapannya, Ketua Pemuda MIC Perak, Sdra Veeran berkata, Pemuda MIC Perak sentiasa memberi sokongan kepada masyarakat India terutama dalam pendidikan mereka. Hanya dengan pendidikan yang cemerlang dapat mengubah nasib kaum India dan ini adalah hasrat utama MIC.

No comments:

Post a Comment